
Dělník


Dělník
Systém
Energie
Každá postava ve stromu dělníka má ze základu 8
energie. Po vyčerpání energie lze jít do "mínusové energie" postava však
riskuje těžké zranění z únavy. Na únavu si hodí na šestistěnné kostce.
Musí přehodit hodnotu své minusové energie. Pokud tuto hodnotu nepřehodí, dostává
těžké zranění daný úkon se nezdařil (materiál je zničen)
Výroba
Artefaktů
Při zhotovení jakéhokoliv artefaktu dojděte za CP runového kovářství. Veškeré
efekty si můžete vymyslet sami dokud budou dávat smysl a CP vám je schválí. V
případě, že nemáte vlastní fantazii, nebojte se použít efekty předepsané níže.
I Nádeník
Tato schopnost
odemyká následující tasky:
Těžba
Kamene (2 energie)
Hráč si hází na počet
vytěženého kamene (počet házíme na šestistěnné kostce a vydělíme ho 2 při
zaokrouhlování dolů). Těžba kamene lze ve hře také využít pro uvolnění
zavalených chodeb. Hráč si také hodí na to zda dojde v dole k těžkému zranění. Aby
nedošlo ke zranění, musí hráč hodit následující:
- Závaly víc než 2 na šestistěnné kostce
Tesání
kamene (2 energie)
Hráč musí mít u sebe
pro provedení tohoto tasku 5 kamene. Pro jeho splnění si hodí na šestistěnné
kostce. Pokud bude výsledek hodu větší než 2 množství kamene se hráči
zdvojnásobí. Pokud bude výsledek 2 nebo méně je kámen, který měl hráč na
začátku zničen a nic mu nezůstává.
Podepření šachty (1 energie)Při splnění tohoto tasku nemusí další 3 těžby nikdo házet na závaly. Na splnění tohoto tasku musíte 3x porazit CP v dílně za pomoci hry kámen-nůžky máte 6 pokusů.
II
Rozpoznání kamene
Postava
rozpozná stáří, horninu, stav a způsob vzniku kamene (zeptá se CP).
Tato schopnost zároveň odemyká následující tasky:
Těžba Rudy
(2 energie)
Těžba probíhá
na vyznačeném místě herní plochy. Hráč si prvně hází na druh materiálu (1-3
železo, 4 stříbro, 5 runoprach a 6 runokov) a na počet tohoto vytěženého
materiálu (počet házíme na šestistěnné kostce). Hráč si také hodí na to zda
dojde v dole k těžkému zranění. Na každou příčinu si hráč hází zvlášť. Hráče
nemůže zranit více příčin zároveň. Aby nedošlo ke zranění musí hráč hodit
následující:
- Závaly víc než 3 na šestistěnné kostce
- Plyn víc než 2 na šestistěnné kostce
- Záplavy víc než 1 na šestistěnné kostce
II Kovářství
Tato schopnost odemyká následující tasky:Výroba (2 energie)
- Drobnosti (zámky, prsteny...) cena 1 železo
- Malé věci (nářadí, zbraně) cena 5 železa
- Střední věci (střední zbroje...) cena 10 železa
- Velké věci (těžké zbroje, stroje...) cena 15 železa
- Měkké věci (lehká zbroj, oblečení) cena 5 kůže
Oprava (1 energie)
- Oprava výrobků (zbroje,zbraně...) cena 2 železo/kůže (dle materiálu výrobku)
Cena materiálu je uvedena v železe. Pokud chcete například prsteny ze zlata nebo stříbra, pak je stejná cena, ale v mincích daného kovu.
II
Neutrální artefakty (2 energie)
Vytváření artefaktů s neutrálními efekty. Tyto artefakty stojí 1 runokov.
II Runové
kameny (2 energie)
Vytvoření jednorázového runového kamene s jedním efektem I. řádu (nosič
s jedním použitím).
Runový kámen stojí 1 kámen a 1 železo.
III Důlní
Architekt
Tato
schopnost odemyká následující tasky:
Ventilace
vzduchu (1 energie)
Při splnění tohoto tasku nemusí další 3 těžby nikdo házet na plyn. Na splnění
tohoto tasku musíte 3x přehodit CP v dílně za pomoci kostek máte 6 pokusů.
Odčerpání vody (1 energie)Při splnění tohoto tasku nemusí další 3 těžby nikdo házet na záplavy. Na splnění tohoto tasku musíte CP v dílně porazit v piškvorkách, začínáte.
Oprava
Staveb (1 energie)
Opraví stavby (pasti,
domy… ) cena 2 dřeva nebo kamene
Malé
stavby (4 energie)
Postaví malé stavby
(pasti, ploty, valy...) cena 10 dřeva nebo kamene
III
Tetování (2,4,8
energie)
Vytvoření tetování s takovými efekty jaké umí vytvářet na artefaktech (při
stejné ceně).
III Ničení artefaktů (2 energie)
Zničení jakéhokoliv artefaktu (ničení trvá nepřerušených 30 sekund). Touto
cestou ničení lze zpět získat původní cenu runokovu.
III Vyvážené artefakty (4 energie)Vytvoření artefaktu s kladným a záporným efektem I. řádu (Cena 5 runokovu a 1 vosku).
IV
Vybalancované artefakty (8 energie)
Vytvoření artefaktu s kladným a záporným efektem II. řádu (Cena 10 runokovu a 5 vlny).
IV Překládání (8 energie)Přidá na předmět kladný a záporný efekt II. řádu nebo 2 kladné a 2 záporné efekty I. řádu (cena 10 runokovu, 3 vosku a 5 koření).
I Jemná
práce (neomezeně, elfové)
Při vytváření artefaktu, může "zadarmo" hráč přidat jeden libovolný
neutrální efekt
II Tvrdý
kérky (pasivně, trpaslíci)
Vytváření všech
efektů na tetování stojí pouze cenu runokovu (ne vosk, vlnu, koření)
II Skoro
trpasličí pracant (pasivně, goblini)
Goblin má +2 energie denně více
II
Trpasličí pracant (pasivně, trpaslíci)
Trpaslík má +4 energie denně více
EFEKTY
Veškeré efekty působí jen na primárního nositele artefaktu. Aby se postava
stala nositelem artefaktu musí se s ním minutu spojovat.
Neutrální Efekty
- Pocitová úprava tělesné teploty
- Rozpoznání magie
- Světlo libovolné barvy na pokyn
- Uspání nositele
- Libovolná vůně/ chuť
- Vlastní mysl předmětu
Kladné Efekty I. řádu
- Úprava tělesné teploty
- Porozumění všem jazykům
- Telepatie
- +1 k počtu použití při výrobě zvolené schopnosti
- +3 lehké životy
- +1 k útoku
- Umožnění běhu (pro trpaslíky)
- Regenerace životů na konci dne
- Léčení 1xdenně 1 těžký nebo 3 lehké životy
- Nositel omráčí zasaženého 1x denně
- Artefakt nelze zničit očištěním
- Odražení
Kladné Efekty II. řádu
- +2 těžký život
- Zdvojnásobí sílu útoku
- Zbraň při zásahu zapálí / zmrzačí
- Odolnost proti ovlivnění mysli
- Přidá 4 energie pro dělníka na den
- Kdykoliv, kdy zbraň zasáhne protivníka, zámečník z něj získá 1 duši
Záporné Efekty I. řádu
- Pocit mrazivé zimy
- Pocit spalujícího žáru
- Nesnesitelné svědění
- Ztráta apetitu, znechucení jídla (ale stále musíš jíst)
- Hlad (musíš jíst dvakrát tolik co obvykle)
- Neschopnost lhát
- Fyzická slabost (potřeba často odpočívat, motání hlavy)
- Výpadky paměti
Záporné Efekty II. řádu
- Zbavení nositele magických shopností
- Životy nositele klesnou na polovinu (zaokrouhleno nahoru)
- Krvelačnost bytosti předmětu a nabádání (pro předměty s vlastní myslí)
- Nenávist bytosti předmětu vůči nosteli (pro předměty s vlastní myslí)
- Paranoia a hlasy v hlavě
Credit artu v záhlaví: Rhys Griffiths