Obecná pravidla

Zásahové plochy a životový systém

Jestliže vaše postava nemá bonusy na počet životů z rasových vlastností, či získaných schopností, platí, že základ pro postavu je 1 těžký život a 3 lehké.
Počet těžkých životů je počet životů pro váš trup (vyznačen světle zelenou).
Počet lehkých životů je počet životů pro vaše končetiny (vyznačen tmavě zelenou).

Červené vyznačené oblasti jsou tzv. Nezásahové plochy. Zásahů do těchto ploch se vyvarujte. Zásah těchto ploch nezpůsobuje žádné herní zranění.

Zranění do těchto ploch se počítá pouze řádně měkčenou a vedoucími schválenou zbraní.
Platí, že každý 1 zásah představuje pro postavu 1 zranění. Aby se následující zásahy počítali, musí být jasně odděleny adekvátním nápřahem. (Žádné šmrdlání!)

Jestliže dojde k vyčerpání počtu životů, postava neumírá, nýbrž upadá do agónie. Agónie je 5 minut dlouhý časový úsek ve kterém je možné postavu zachránit za pomoci klasických léčebných procedur (To jsou takové, které nezahrnují nekromancii). Jestliže hráč nechce na pomoc čekat 5 minut má právo nechat svoji postavu v tomto čase skonat. Jestliže uplyne stanovený čas a postava stále nebyla nikým zachráněna, postava samovolně umírá. Jestliže dojde k záchraně postava ztrácí paměť a zapomíná co ji do agónie uvedlo. Důležitou poznámkou je, že postavu v agónii je možné kdykoli "dorazit" a tím i usmrtit.


Systém úrovní a schopností

Schopnosti
Jednostlivé schopnosti jsou vypsány v sekci "Řemesla" "Nemagická povolání" a "Magická povolání". Je povoleno "multiclassovat" tedy vybírat si schopnosti z různých stromů. Musíte však respektovat posloupnost stromů schopností, tedy mít předešlé nižší schopnosti a tím odemčít ty vyšší. Schopnosti si vybíráte trvale a tento výběr vás stojí schopostní body. 
Podle úrovně schopnosti je cena od 1 do 4 schopnostních bodů (I. až IV. úroveň). Schopnostní body získáte pouze odemčením nové úrovně postavy (dle tabulky).

Úrovně postav
Další úroveň postavy je vždy odemčena dosažením učitého počtu bodů frajerství (dle tabulky). Bod frajerství je bod, který vám vedoucí napíší na zadní stranu charakterníku. Za body frajeství odemykáte nové úrovně. Body se sčítají a nepřicházíte o ně.



Rasové vlastnosti

Lidé
Znamení
Hráč má při tvorbě postavy na výběr z těchto znamení: 

Rys - Rysi mají 2 úhyby denně navíc.
Liška - 1x Denně může snížit cenu kupovaného předmětu o 1/3.
Vlk - Odolnost proti strachu a zastrašení.
Vlaštovka - Vlaštovky vyžadují jen 3 jídla denně.
Had - Hadi jsou odolní proti efektům lektvarů a jedů(včetně alkoholu a jiných drog).
Jelen - Jeleni jsou schopni jednou za den poznat přitomnost magie nicoty/chaosu.

Dar
Jestliže člověk nikoho za den neobdaruje, zranění jím způsobené na následující den klesá o 1.
(Minimálně potom na 1).


Elfové
Meditace (1x denně)
Elf může meditovat (5 minut) což mu buď obnoví 3 lehké životy, 1 těžký život nebo použití schopnosti až 2 úrovně.

Rychlý metabolismus
Na to, aby se plně najedl potřebuje elf každý den sníst 7 jídla.


Goblini
"Jídlo jako jídlo"
Na to, aby se goblin plně najedl, musí každý den sníst pouze 3 jídla.

Malí, bezvýznamní a malí
Goblini mají do začátku -1 k jejich lehkým životům a nesmí v boji používat zbraně, které součtem jejich délek překonávají 120 cm.


Trpaslíci

Horský lid
Trpaslík má do základu +1 těžký a +3 lehké životy.

Pomalý
Trpasličí postavy nesmějí běhat, smějí pouze chodit.


Zvěrolidé
Drápy
Zvěrolidé mohou místo zbraní používat také svoje drápy/klepeta/... (měkčené).

Podivná magická směska
Ranhojič neví jak funguje tělo zvěrolidí a tak mohou zvěrolidi léčit magické formy léčení


Tieflingové

Démonický kontrakt
Postava vyvolá démona, kterého může o něco požádat. Démon na oplátku stanoví podmínku (většinou časově omezenou), v případě nesplnění duše sesílatele okamžitě propadá démonovi (postava zemře bez možnosti oživení). Požadavek i podmínka musí být projednána s vedoucím. Postava nemůže uzavřít další dohodu, pokud ještě nesplnila předchozí. 

Nečistá duše
Není jim příjemné přímé sluneční světlo na kůži.



Herní den

Herní den je jeden herní segment, během kterého proběhne ve hře jeden den od svítání do setmění.
Herních dnů může za jeden reálný být více než jeden.

Systém jídla

Jídlo je ve hře reprezentováno papírkem s názvem pokrmu např. pečené maso, ovoce, pečivo atd.
Jídlo je možné od někoho koupit, nebo získat farmařením, či lovem zvěře, je však zapotřebí jej upravit vařením. 
Jestliže vaše postava nemá bonusy na menší počet potřebného jídla z rasových vlastností, či získaných schopností, platí, že základ pro postavu je spotřeba 5 jídla za herní den.

Efekty jídla jsou následující:
Při konzumaci 0 jídla za den postava strádá a ubírá si 1 lehký život. Následující den nesmí využívat schopnosti
Při konzumaci 1 jídla za den postava přežívá avšak bez možnosti využití veškerých schopností na další den
Při konzumaci 50% spotřeby jídla postava smí následující den použít pouze schopnosti I. úrovně
Při konzumaci 100% spotřeby jídla postava smí následující den použít veškeré schopnosti
Při konzumaci 200% spotřeby jídla stejný efekt jako při 100% a zároveň se životy doplňují na maximum


Papíráci

Papíraci jsou herní charaktery ve formě laminovaného obrázku s popisem charakteru. Můžou to být přátelští společníci, ale stejně tak i nepřátelé. Jejich úkol je dokreslovat příběh, tak je prosím neignorujte. 

Každý papírák má své poškození a své životy. Ty jsou buď napsané přímo na něm, nebo platí obecné pravidlo, že papírák bez nápisu je 1/1 tzn. poškození: 1 životy: 1

Boj s papírákem
S papíráky bojujte přes lehké životy. Nejprve odečtete poškození, které udělil papírák, od svých lehkých životů. Pak odečtete poškození, které udělila vaše postava papírákovi, od jeho životů. Takto opakujete dokud jeden z vás neupadne do agónie. Nelze utéct z boje a to ani pokud bojujete se skupinou papíráků a jednoho jste skolili. Můžete používat veškeré schopnosti (kryty, úhyby, magické útoky atd.). Po skončení propočtu můžete celý souboj ještě zahrát. :D 

Poznámka: Psího papírového společníka můžete sehnat ve městské hospodě, nebo skrze úkoly, dungeony ect. Psa je však také možné dostat do začátku hry, jestliže to pro postavu dává smysl.


Časování schopností

Všechny schopnosti se snažte používat s alespoň 5s odstupem pro jasnou čitelnost a šanci na reakci. Zejména důležité během soubojů s ostatními postavami.


Infekce

Čištění rány
V případě fyzického zranění má postava možnost ránu před léčením vyčistit pomocí tvrdého alkoholu, čímž ho spotřebuje. Jakákoliv nevyčištěná rána má během léčení šanci na infekci(hod 6stěnou kostkou 2 a méně), což způsobí postupné oslabení organismu(během tří dní) a následnou smrt, pokud zůstane neošetřená.

Šetření infekce
Infekce se lze zbavit buď včasnou amputací zraněné končetiny felčarem, nebo náležitě silným léčivým lektvarem.


Noční akce

Během noci (čas mezi herními bloky), lze provádět noční akce nejrůznějšího typu. Libovolnou akci nahlásíte vedoucím na schválení. Následující herní blok však nejde používat žádná řemesla.  


Pravidla zbroje

Fyzické zbroje
Do hry lze přinést jakékoliv vlastní zbroje. V takovém případě jsou součástí vašeho kostýmu a proto není zapotřebí si je dále obstarat přímo ve hře. Jestliže však chcete využívat benefitů fyzické zbroje je nutné mít ji v daný moment nasazenou.

Herní zbroje
Jestliže nemáte vlastní zbroj je možné zakoupit, vyrobit, nebo jinak získat v rámci hry herní zbroj. Tato herní zbroj je fyzicky reprezentována zalaminovaným papírkem s obrázkem této zbroje. Papírek zbroje je nutné mít u sebe a na viditelném místě (například zavěšený na šňůrce kolem krku), jestliže chcete využívat benefitů zbroje.

Zóny zbroje
Z důvodu rozdělení životů na lehké a těžké, je zapotřebí rozdělit zóny zbrojí. Jsou to:

  • Torzo a hlava (těžké životy)

  • Končetiny (lehké životy)

V každé z těchto zón je možné nasbírat od 1 do 3 stínových životů dle kategorie do které spadá vaše zbroj.
Pro fyzické zbroje platí, že aby hráč získal benefity zbroje musí tato zbroj zakrývat alespoň polovinu této zóny (pokud si nebudete jistí, zeptejte se organizátorů).

Kategorie zbrojí
Rozlišujeme tyto tři kategorie zbrojí:

  1. Prošívané a kožené zbroje (jeden stínový život)

  2. Kroužkové, šupinové a lamelové zbroje (dva stínové životy)

  3. Plátové zbroje a Brigandina (tři stínové životy)

Jestliže chcete využívat zbroje kategorie 2 a 3 je zapotřebí v dané zóně mít nasazenou i zbroj kategorie 1. Většinou se totiž pod zbroj nosí prošívka. (U fyzických zbrojí existují výjimky, jako jsou například přilby s výpletem. V takovém případě mít batvat nemusíte...atd.)
Životy získané z jednotlivých kategorií zbrojí v rámci jedné zóny se nesčítají, ale berou se pouze životy z nejvyšší přítomné kategorie.

Stínový život
Jedná se o život navíc, který není přímo částí životového systému postavy. Z tohoto důvodu ztráta stínového života postavě nezpůsobuje bolest, ale zároveň tento život nelze vyléčit. Život získáte nazpět opravou zničené zbroje, což nelze provádět v boji.

Credit artu v záhlaví: Javier Lazo


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky