
Gurmán

Gurmán

Každý postava ve stromu gurmána má ze základu 10 energie.
I.
Vaření
Umožňuje
upravovat ingredience na chutná jídla. Vaření dvou jídel stojí 1 energii. Recepty:
- Ořechové pečivo (z 10
trpasličích ořechů vytvoří 12 ořechového pečiva)
- Obalovaný mech (ze 4 mechů, 1 trpasličího ořechu a 1 vajíčka vytvoří 8 obalovaných mechů)
- Gobliní kebab (z 1 masa, 1
ryby a 1 želé vytvoří 5 kebabů)
- Obalované maso (ze 3
mechů, 3 mas a 1 koření vytvoří 10 obalovaného masa)
- Smíchanice (z 3 vajíček a 3
hub vytvoří 8 míchanic)
- Rybí polévka (ze 2 ryb a 1 houby vytvoří 5 polévek)
- Vdolky (z 4 trpasličích
ořechů, 3 medů a 1 koření vytvoří 12 vdolků)
- Červený Pudink (z 2 želé a 1 medu vytvoří 5 pudinků)
- Magmoidí guláš (ze 3 želé
a 2 koření vytvoří 8 gulášů – tento je mimo trpaslíky a gobliny tak pálivý, že
je téměř nepoživatelný)
I.
Rybolov
Umožňuje 2x denně jít lovit ryby. Je zapotřebí obstarat si prut nebo oštěp.
každý rybolov vynese 2 ryby. Rybolov stojí 1 energii.
I.
Zemědělství
Umožňuje vytvořit až 5 políček. Vytvoření políčka stojí 1 té plodiny, kterou
chce pěstovat a 1 energii.
Mech
– sklizeň vynese 5 mechu.
Houby – sklizeň vynese
5 hub.
Trpasličí ořechy –
k zasazení musí stavitel postavit malé stavbu - bazén. Sklizeň vynese 8
ořechů.
II.
Chov
Umožňuje
chovat až 6 domácích zvířat. Každé zvíře musí nakrmit, aby přežilo do dalšího
dne. Nakrmení 2 zvířat stojí 1 energii. Některá zvířata se mohou množit (pokud
jsou dvě zvířata stejného druhu vytvoří na konci začátku dalšího dne 1 další
zvíře stejného druhu).
Rybník
– k získání rybníku musí stavitel postavit malou stavbu – rybník. Po
postavení rybníku tento poskytuje za den 1 rybu.
Podzemní mlok – krmení: 1 mech nebo houba. Množí se. Poskytuje 1
vajíčko. Při zabití 5 masa a 1 kůže.
Magmoid
– krmení: polévání lávou ze hřídla. Množí se. Při zabití 3 želé a 2 koření.
II.
Larvařství
Umožňuje
vytvořit až 5 larevníků, z nichž každý vynese denně 2 medy a 1 vosk.
K získání larevníku musí stavitel postavit malou stavbu – larevník.
II.
Lov
Umožňuje
2x denně jít lovit. Loví se na lovných místech (obrázky divokých zvířat
nacházející se na herní ploše) použitím luku nebo kopí. Lov stojí 2 energie.
Malé
lovné zvíře – 5 masa a 1 kůže
Velké
lovné zvíře – 10 masa a 2 kůže
II.
Pracovitost
Tato
schopnost poskytuje postavě +2 energie denně.
II.
Kořenářství
Umožňuje
vytvořit až 5 kořenových zahrádek, z nichž každá bude denně vynášet 2 koření. A
to za předpokladu, že předešlý den postava zasela do této zahrádky 1 koření.
Tvorba 2 zahrádek stojí 1 energii.
III.
Lihovarnictví
Umožňuje
upravovat suroviny na nejrůznější alkohol. Výroba alkoholu stojí 1 energii. Recepty:
Pivo (z 8 trpasličích
ořechů vytvoří 10 piva – nedá se používat jako dezinfekce)
Medovina (z 5 medů
vytvoří 10 medoviny – nedá se používat jako dezinfekce)
Tvrdý
alkohol (z 5 medu, 5 mechu nebo 5 trpasličích ořechů vytvoří 5 tvrdého alkoholu
– dá se používat jako dezinfekce)
III.
Skupinový lov
Pokud
se sejdou alespoň 3 postavy s touto schopností mohou 1x denně zahájit lov
velké zvěře (osloví CP, které tento naplánují)
I. Rolnický lid (pasivní, lidé)
Člověk s touto schopností má o 2 energie navíc.
I. Zalévací rituály (pasivní, elfové)
Kořenová zahrádka vynese elfovi při sklizni o 1 koření navíc.
II. Kočovný lid (pasivní, zvěrolidé)
Zvěročlověk může mít až o 4 zvířata navíc.
Credit artu v záhlaví: Steve Prescott