
Učenec

Učenec

Každý učenec má na den 10 energie.
Pro zhotovení lektvaru je třeba přísada nebo kombinace přísad popsaných v herbáři. Každý lektvar se skládá z několika možných přísad popsaných u jednotlivých lektvarů. Pro tvorbu lektvaru hráč hodí na 1D6 kostce a určí úspěšnost. Efekt speciálních přísad v lektvaru trvá 30 sekund a je zrušen, pokud je hráč zraněn.
Úspěšnost hodu:
- V případě výsledku 1 se lektvar nepovedl a přísady jsou zničeny.
- V případě výsledku 2-5 se lektvar povedl a přísady jsou použity.
- V případě výsledku 6+ se lektvar povedl skvěle a výrobce si může vybrat o
třídu nižší efekt jakéhokoliv jiného lektvaru, který se na lektvar přidá (pokud
je lektvar na I. úrovni vybere si efekt I. úrovně).
- Každá přísada nad první 2 modifikuje výsledek hodu o -1.
Úrovně lektvarů:
I.
Jednoduchý lektvar, na který byla použita jedna základní přísada.
II. Střední
lektvar, na který byly použity dvě základní přísady nebo jedna základní přísada
a jedna posilující přísada.
III.
Pokročilý lektvar, na který byly použity dvě základní přísady a jedna
posilující přísada.
I. Bylinkář
Postava může sbírat rostlinné
alchymistické přísady. Sběr přísady stojí postavu 1 energii.
I. Dryáčník
Hráč umí vytvářet lektvary z jedné základní přísady. Tvorba lektvaru stojí
postavu 1 energii.
I. Obvazy
Obvaz zastaví krvácení, obnoví 1 těžký nebo 3 lehké životy. Bez předešlé
dezinfekce (pomocí tvrdého alkoholu kdy 1 stačí na 10 použití) může dojít k
zanícení (hod 6stěnnou kostkou 2 a menší). Při 4. léčení obvazem za den dochází
ke ztrátě krve (postava je dezorientovaná, silně se motající a nevědomá si
svých nynějších činů). Léčení pomocí obvazů stojí postavu 1 energii.
I. Vypalování ran
Před obvazem vypálíte ránu proti zanícení. Vypalování probíhá pomocí
nažhaveného kovu. Vypálení ran stojí postavu 1 energii.
II. Alchymista
Hráč umí vytvářet lektvary, ve kterých používá až dvě základní přísady. Tvorba
lektvaru stojí postavu 1 energii.
II. Amputace
Při zanícení musí být končetina odříznuta, aby nepronikla infekce dále do
těla, jinak dochází ke smrti pacienta. Amputace stojí postavu 2 energie.
II. Mastičkář
Hráč může místo lektvaru vyrobit mast. Pro výrobu masti odečte postava od
hodu na tvorbu lektvaru -1. Mast působí jen při kontaktu s kůží.
II. Napravovač kostí
Do dalšího
dne vyléčí zlomeninu pomocí dlahy z klacků a obvazů. Napravení kosti stojí
postavu 2 energie.
II. Posilovač
Hráč umí do
lektvarů přidávat posilující přísady.
II. Specialista
Hráč umí do
lektvarů přidávat speciální přísady.
III. Dlouhodobost
Efekty speciálních přísad hráče trvají 1 minutu.
III. Chemik
Hráč může místo lektvaru vytvořit plyn. Plyn musí být uchováván v nádobě a po
vypuštění a vdechnutí předává efekty, které by obvykle předával lektvar. Pro
výrobu plynu odečte postava od hodu na tvorbu lektvaru -2. Plyn má dosah 5 m od
místa vypuštění.
III. Chirurgie
Dokáže zpět
přišít useknutou končetinu pokud není končetina zanícena a pokud neuplynulo
déle jak 5 minut od ztráty končetiny. Tato schopnost stojí postavu 2 energie.
III. Mistr alchymista
Hráč si při výrobě lektvaru, masti nebo plynu přičíst k hodu kostkou +2. Kromě
toho dokáže identifikovat efekt lektvarů a přítomnost lektvarů v pití a
jídle či přítomnost masti na předmětu nebo plynu ve vzduchu.
III. Protéza
Léčitel
navrhne končetinu (najde 6-8 stejně dlouhých klacků) a přiváže je obvazem k
odloučené končetině. Pokud se obvaz rozváže, tak se protéza rozpadá celá a musí
být opravena. Výroba protézy stojí postavu 2 energie.
IV. Tvoba lektvaru
Hráč může po domluvě s CP vypracovat vlastní lektvar, který bude
unikátní pro jeho postavu.
I. Zvěrolékař (pasivně, zvěrolidé)
Postava umí
léčit ostatní zvěrolidi i nemagickým léčením.
IV. BOOM (pasivně, goblini)
Každá goblinem vyrobená výbušnina způsobuje dvojnásobné poškození
Credit artu v záhlaví: Eddie Mendoza