Bard
Bard
I. Vybírání kapes (neomezeně)
Šašci a
bardi jsou vítani v každé hospodě… než se probudíte s prázdným měšcem.
Postava nepozorovaně umístí kolík na předmět, který se snaží
ukrást. Jestliže akce
nebyla ani po uplynutí 5s zpozorována, mimoherně to sdělí
okradenému. Nyní má nárok jednou rukou na první prohmat
vytáhnout náhodný herní předmět.
I. Lhář (2x denně)
Pravda je
ideál, a jako každý ideál se musí přispůsobit podle potřeby.
Ruší efekt pravdomluvnosti.
I. Taneční povzbuzení (2x denně)
Hudba, které
jednoduše nelze odolat.
Postavy, jenž jsou nadoslech, se musí přidat k tanci. Kouzlo působí 2min.
II. Podřezání (1x denně)
Dýka ve
tmě je ta nejnebezpečnější zbraň.
Postava přiloží cíli na krk dýku, čímž ji přivede do agónie. Akce musí být provedena zezadu a
nesmí být zpozorována cílem ani žádným jeho spojencem.
II. Lámání zámků (neomezeně)
Kus
drátku a šikovné ruce a i ten nejlepší trezor ukáže svá tajemství.
Dostává možnost se pokusit odemknout zámek s
pomocí šperháku, úspěch se vyhodnotí na kostce D6 - jestliže hodí 3 a
více, zámek odemče. Hodí li postava 2 a méně,
šperhák se zlomí.
II. Únik z pout (1x denně)
Soudce
rozhodl, a já mu za to zamával, když jsem mizel na kradeném koni za obzor… a
chudák kat tam na mě čeká asi dodnes.
Dostává možnost
vyvléknout se z libovolných pout či provazů.
II. Uklidnění (3x denně)
Byli jsme
na tom hůř, a pokud okamžitě nezklapneš, budeš na tom možná nejhůř ze všech!
Zažene jedné
postavě strach, paniku
či hněv.
II. Posměšek (2x denně)
Vysmál
bych se ti, ale na to je mi tě až moc líto…
Urazí
protivníka, čímž mu způsobí 1 lehké zranění.
II. Strach (2x denně)
Kejklíř
se pousmál, jak se vojáci vyděšení zvuky jeho lyry rozutekli po okolí.
Způsobí všem postavám v doslechu strach. Kouzlo působí dokud postava hraje.
II. Kuráž (3x denně)
Dneska
budeme bojovat tak, že bardi budou mít o čem zpívat na dalších sto let!
Hudba přidá spojencům v doslechu na odvaze. Postavy přestává ovládat strach a panika.
II. Zpěv (neomezeně)
Jazyk je
prý základem civilizované společnosti… já věřím, že je to zpěv.
Dostává možnost
zazpívat všechny bardské schopnosti, která vyžadují hru na nástroj.
III. Rychlé ruce (2x denně)
Tajná
kapsa v botě je možná starý trik, ale kdekoho stále obelstí.
Dostává možnost
skrýt jednu drženou věc tak, že ji nikdo nenajde.
Omezeno velikostně na předměty, které by se skutečně daly skrýt.
III. Přesvědčování (2x denně)
Ať už
šarmem nebo čáry, bard se umí lidem dostat pod kůži.
Dostává možnost
při úspěšném hodu 4 a více na D6 jednu postavu přesvědčit o svém tvrzení (nesmí
přímo ohrozit život poslouchajícího, nebo být přímo proti čirému přesvědčení
dané postavy).
III. Pravdomluvnost (2x denně)
Poznám když
lidé lžou…mám s tím zkušenosti.
Postava musí
odpovědět, zda bylo poslední tvrzení pravdivé,
či ne.
III. Spánek (1x denně)
Krásná
ukolébavka pro nevinné děti i krvelačné vrahy.
Uspí postavy, jenž jsou nadoslech. Spící postavy mohou být vzbuzeny hlasitým zvukem
či dotykem. Kouzlo působí 2min.
III. Krysař (cena: x sýru)
Zvuky
flétny podivného mužíka se nesly náměstím, až se z děr začaly drát krysy.
Hudba přivolá x krysích papíráků (1 život a 1 útok), kdy x je množství utraceného sýru. Krysy se po 10 minutách rozutečou.
IV. Skladatel
Kejklíř se
zhluboka nadechl a začal tiše brnkat do noci. Když jiskřičky magie vzlétly k
černé obloze tak veděl, že je jeho mistrovské dílo hotové.
Postava si může vytvořit svou
vlastní píseň, kterou bude mít možnost naučit ostatní. Tvorba
této písně musí být mimoherně prodiskutována s CP Barda.
Credit artu v záhlaví: Kevin Glint